Σάββατο, 04 Μαΐου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Κυριακή, 20 Ιουνίου 2021
Επικαιρότητα   Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024
Ένωση Ελλήνων Χημικών: Εύκολα και λογικά τα φετινά θέματα της Χημείας - Θα αυξηθεί ο μέσος όρος της βαθμολογίας των γραπτών

Πώς σχολιάζει η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) τα θέματα της Χημείας που έπεσαν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις (2021) την Παρασκευή (18/06) τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων.

Επιστροφή στην κανονικότητα...και στη Χημεία των σχολείων... αναφέρει χαρακτηριστικά η Ένωση Ελλήνων Χημικών.


Την Παρασκευή 18 Ιουνίου 2021 εξετάστηκε πανελλαδικά το μάθημα Χημεία Προσανατολισμού. Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) όπως προβλέπει ο θεσμικός της ρόλος ως σύμβουλος του κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης, προβαίνει στον ακόλουθο σχολιασμό: 

Η πρώτη «γεύση» που αφήνουν τα φετινά θέματα της Χημείας είναι πως ήταν σαφώς καλύτερα από ότι τα δύο τελευταία χρόνια και θύμιζαν Χημεία που διδάσκεται σε σχολικές αίθουσες και όχι σε πανεπιστημιακά αμφιθέατρα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως ήταν ιδανικά ή ότι δεν είχαν οι αστοχίες.

Το βασικότερο μειονέκτημα, ίσως για κάποιους μαθητές να ήταν και πλεονέκτημα, ήταν ότι τα θέματα δεν κάλυπταν όλη την εξεταζόμενη ύλη για το 2020-2021. Και αυτό δεν θα αποτελούσε πρόβλημα αν οι παράγραφοι οι οποίες έμειναν έξω από την θεματολογία δεν ήταν αυτοί που διδάχτηκαν δια ζώσης στους μαθητές στο σχολείο στην αρχή της χρονιάς, αλλά αντίθετα μονοπώλησαν την ύλη των θεμάτων κεφάλαια τα οποία διδάχτηκαν διαδικτυακά αυτή την δύσκολη και περίεργη σχολική και μη χρονιά.

Γενικά τα θέματα χαρακτηρίζονται σχετικά εύκολα και λογικά, πάντα σε σύγκριση με τα τελευταία δυο χρόνια και οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν αν μελετούσαν τα θέματα με ψυχραιμία. Πιο συγκεκριμένα:

Σαφήνεια Θεμάτων

Τα θέματα σε γενικές γραμμές ήταν σαφή και επιστημονικώς ορθά και σχεδόν στο σύνολο προσέγγιζαν τη φιλοσοφία των θεμάτων που αναφέρονται στα σχολικά βιβλία, πλην κάποιων υποθεμάτων που η διατύπωσή τους μπέρδεψε τους μαθητές με αποτέλεσμα να δώσουν λανθασμένη απάντηση (όπως έγινε π.χ. στο Γ5) και θα μπορούσε να είναι καλύτερη.

Βαθμός Δυσκολίας – Διακριτική Ικανότητ

Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και σε πολλές περιπτώσεις ήταν απαραίτητο οι υποψήφιοι να έχουν άριστη γνώση της θεωρίας και των εφαρμογών του σχολικού βιβλίου και ταχύτητα στη σκέψη τους. Βέβαια, το γεγονός ότι δεν απαιτήθηκαν δύσκολοι μαθηματικοί και στοιχειομετρικοί υπολογισμοί ήταν θετικό για τους μαθητές! Πιο συγκεκριμένα: 

ΘΕΜΑ Α: Μεγάλης ευκολίας, απαιτούσε απλές βασικές γνώσεις της θεωρίας. 

ΘΕΜΑ Β: Μέτριας δυσκολίας, στηριζόταν στη θεωρία και στις εφαρμογές του σχολικού βιβλίου. Απαιτούσε όμως σε ορισμένα ερωτήματα τέλεια γνώση και της τελευταίας λεπτομέρειας του σχολικού βιβλίου, ειδικότερα στο υποερώτημα Β5. 

ΘΕΜΑ Γ: Τα θέματα Γ1 έως Γ4 ήταν μέτριας δυσκολίας και εξέταζαν το κεφάλαιο της Ιοντικής Ισορροπίας σε πολύ μεγάλη και αποκλειστική έκταση. Το Θέμα Γ5 ήταν αυξημένης δυσκολίας, απαιτούσε κριτική σκέψη και σίγουρα έχρηζε καλύτερης διατύπωσης στο τέλος για να μην μπερδέψει τόσο πολύ τους μαθητές.

ΘΕΜΑ Δ: Τα θέματα Δ1 και Δ2 ήταν μέτριας δυσκολίας. Το Θέμα Δ3 ήταν αυξημένης δυσκολίας και εκτός λογικής των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου.

Έκταση Θεμάτων

Η έκταση των θεμάτων ήταν ικανοποιητική και βασίζεται κυρίως στο γεγονός ότι δεν απαιτήθηκαν δύσκολοι μαθηματικοί υπολογισμοί ενώ αντίστοιχα πέρσι απαιτούσαν αρκετά περισσότερο χρόνο. Ενδεχομένως τους μαθητές να τους καθυστέρησε η αυξημένη απαίτηση των θεμάτων στη γνώση και σκέψη της θεωρίας και των εφαρμογών του σχολικού βιβλίου με αποτέλεσμα κάποιοι να μην είχαν στο τέλος τον διαθέσιμο χρόνο για επαλήθευση.

Εν κατακλείδι, η Ένωση Ελλήνων Χημικών θεωρεί τα φετινά θέματα σχετικά πιο εύκολα και λογικά αλλά δυστυχώς βασισμένα στην ύλη της Χημείας που διδάχτηκε μέσω τηλεκπαίδευσης και όχι δια ζώσης, με τις δυσκολίες που το γενικότερο σύνολο των μαθητών είχε να αντιμετωπίσει αυτή την «ιδιαίτερη» χρονιά! Επιπλέον, η ΕΕΧ πιστεύει πως ο μέσος όρος των γραπτών θα είναι αυξημένος σε σχέση με τον αντίστοιχο μέσο όρο των τελευταίων δύο ετών, όμως και πάλι το άριστα δεν θα το δούμε σε μεγάλο ποσοστό.

Πηγή: foititikanea.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 1049 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια


Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Κυριακή, 13 Μαΐου 2012
Το ξέσπασμα της μαθήτριας, για το αβέβαιο μέλλον στην Ελλάδα
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4374 ημέρες
Κυριακή, 13 Μαΐου 2012
Μάθε ΔΩΡΕΑΝ μια ξένη γλώσσα μέσω του διαδικτύου!
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4374 ημέρες
Κυριακή, 13 Μαΐου 2012
Tην Πέμπτη η Λήξη των Μαθημάτων - Δείτε τo Πρόγραμμα των Ενδοσχολικών Εξετάσεων
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4374 ημέρες
Κυριακή, 13 Μαΐου 2012
Οδηγίες για τις εξετάσεις Α΄Λυκείου φιλολογικών μαθημάτων
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4374 ημέρες
Κυριακή, 13 Μαΐου 2012
Κάντε δωρεάν κλήσεις σε σταθερά και κινητά μέσω του διαδικτύου με το Bobsled Calling
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 4374 ημέρες
Σάββατο, 12 Μαΐου 2012
Με κομμένη την ανάσα! (Σέρφερ δαμάζει το μεγαλύτερο κύμα στον κόσμο 27,5m)
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 4374 ημέρες
Σελίδα 6196 από 6210 (37259 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
6195
6196
6197
6198
6208
6209
6210
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης